شما با يک تماس تلفني درست و طبق قاعده بازاريابي با مشتري ميتوانيد يک معامله ي سودآور را شروع کنيد و در مقابل يک تماس تلفني ناموفق ميتواند پايان فروش محصول به مشتري باشد.


 مطالعه اين نکات به بازارياب در برقراري ارتباط تلفني صحيح با مشتري براي جلو رفتن روند فروش کمک مي کند.


1-قبل از صحبت متن خود را آماده کنيد.


پيش از شروع تماس تلفني با مشتري بايد بدانيم چه سوالاتي را از او بپرسيم و چه نکات و محتوايي را به او منتقل کنيم.


2-زمان مناسبي را براي تماس انتخاب کنيد.


تنها در ساعات اداري با مشتري خود تماس بگيريد جز در مواقعي که استثنايي رخ داده باشد چون بعضي اوقات شبانه روز زمان مناسبي براي تماس تلفني نيست و ممکن است با اين کار حس بدي را به مخاطب منتقل کند.


3-با لباس مناسب در محل مناسب مستقر شويد.


به صورت رسمي لباس بپوشيد و بعد با مشتري تماس بگيريد ، آراسته بودن بازارياب حتي در پشت تلفن مي تواند به صورت مستقيم و غير مستقيم بر رفتار و زبان بدن او اثر گذار مي باشد.


4-زمان پيگيري مجدد را با مشتري هماهنگ کنيد.


5-نتيجه ي آخرين تماس خود با مشتري را مکتوب کنيد.


بعد از تماس با مشتري نتيجه صحبت خود را در حتما يادداشت کنيد تا براي تماس و پيگيري مجدد بدانيد که ادامه صحبت ها را بايد از کجا شروع کنيد و همچنين اگر به هر دليلي نتوانستيد خودتان با مشتري تماس بگيريد، بقيه بازاريابان شرکت از نتيجه ي تماس شما اطلاع داشته باشند و آن را ادامه دهند.


6-صحبت هاي مشتري را يادداشت کنيد.


مشتري علاقه اي ندارد يک حرف را چند بار بازگو کند پس سعي کنيد نکات مهم که در طول تماس گفته شده که شامل دغدغه ها و نگراني هاي مشتري،انتظارات او و زمان و مکان هاي مهم را حتما يادداشت کنيد.


7-بعد از مشتري تلفن را قطع کنيد.


شما آخرين نفري باشيد که مکالمه تلفني را قطع مي کنيد ممکن است بعد از اينکه خداحافظي کرديد نکته اي به ذهن مشتري برسد و بخواهد آن را بگويد همچنين اين نشانه ادب شما هم مي باشد.


8-براي انجام يک قرار ملاقات حضوري از مشتري وقت بگيريد.


براي بيشتر و بهتر معرفي کردن محصول يا خدمت خود حتما يک قرار حضوري با مشتري بگذاريد زيرا يک تماس تلفني فقط کافي نيست و همچنين با ملاقات حضوري مشتري اعتماد بيشتري به شما مي کند.


9-در طول مکالمه چندين مرتبه نام خانوادگي مخاطب را تکرار کنيد.


10-شمرده، آرام، صميمي اما محترمانه، صحبت نماييد.


11-از مشتري سوال بپرسيد و فقط خودتان سخن نگوييد.


12-به سخنان مخاطب گوش فرادهيد و صحبت او را قطع ننماييد.


نکات مهم بازاريابي تلفني

مشتري ,کنيد ,تلفني ,يک ,صحبت ,مي ,با مشتري ,تماس تلفني ,براي تماس ,يادداشت کنيد ,را قطع

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


بهترین سایت noavaranpayesh tarfand200 Gerald's style interesting things باباجغدى roavirantle مطالب اینترنتی Resaer mahdyyar-year1385
دزدگ